13 Şubat 2015 Cuma

FIRINDA PATATES KIZARTMASI

İlk bloğu açmaya karar verdiğim zaman hangi tarife baksam basit geliyordu. Aman mercimek çorbasının da tarifimi paylaşılırmış, salatamı yok artık salatanın da tarifimi olurmuş, diyordum. Bu nedenle yemek tarifi paylaşmak aklımda bile yoktu. Daha sonradan çevremdekilerin istekleri ve beni takip eden insanların mesajları üzerine yemek tarifi de paylaşmaya karar verdim. En başta paylaşırken çekincelerim vardı, ne kadar da basit tarif bu da paylaşılır mı, diye tepki alacağımı düşünüyordum. Sonra farkettim ki Google da en çok aranan tariflerin başında "Pirinç Pilavı" geliyor. Kimi yeni başlayanlar her türlü tarife açık pilav yapmayı dahil Google a soruyor, bilenlerin ise kime zaman hangi yemeğin yanına ne pişirebilecekleri o anlık akıllarına gelmiyor. Yemek pişirmek her gün yapılan bir eylem olduğundan sürekli yeni tarif düşünmek zor oluyor. İşte bu nedenlerle artık en kolay tarifleri bile düşünmeden paylaşıyorum. Yemek yapmak için çok az vakti olanlar ya da "Bugün ne pişirsem?" diye düşünmekten sıkılanlar için. Bu da benim gibi çok yağlı şeyleri sevmeyen ama çıtır çıtır, bol baharatlı patates kızartmasından vazgeçemeyenlere gelsin:)

 
Malzemeler;
  1. Patates (isterseniz donmuş patates de kullanabilirsiniz)
  2. Sarımsak
  3. Zeytinyağ
  4. Köri baharatı, pizza baharatı, kekik, nane, pul biber, tane karabiber, tuz
Yapılışı;
  1. Patates parmak kalınlığında doğranır. (Arzu ederseniz kabuklarını iyice yıkayıp, kabuklu patates de yapabilirsiniz.)
  2. Sarımsaklar kabuğunu soymadan gelişigüzel patateslerin üzerine dağıtılır.
  3. Biraz zeytinyağ ve baharatlar eklenip karıştırılır.
  4. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında pişirilir.
 
NOT: Tantuninin yanında, bir de çoban salatasıyla iyi gidiyor:)
 
AFİYET OLSUN!:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder