11 Ocak 2015 Pazar

TAHİNLİ KURABİYE

Yine bir pazar günü mesaisi çok erken saatlerde başlamış bir anne olarak, sabah ki 2 saatlik oyun vaktimizi dolu dolu geçirip oyundan yorgun düşmüş ve kendini uykunun kollarına bırakmış oğlumu fırsat bilip sabah kahvemi yudumlamak için soluğu mutfakta aldım. Benim için günün en vazgeçilmez anı sabah kahvaltı sonrası ve öğleden sonraki kahve zamanları. Gerçekten bana ait hayata ufak bir mola verdiğim, aklımı tüm düşüncelerden arındırıp, kendimi kahvenin miss kokusuna ve yanında kahveme eşlik tatlıma bıraktığım zamanlarım onlar. Bu yüzdendir ki başımı kaşıyacak vaktim olmasa bile, bir kahvelik vaktim mutlaka vardır. Bu sabah da tam kahvemi hazırlarken farkettim ki kahveme eşlik edecek bir adet kurabiyem kalmamış. Canım böyle un kurabiyesi havasında bir tahinli kurabiye çekti ve başladım kurabiyemi yapmaya. Fırından gelen kokular ve ortaya çıkan sonuç beni mutlu etmeye yetti. Siz de pazar kahvenize eşlik edecek yapımı basit keyifli bir yol arkadaşı arıyorsanız tavsiye ederim. Mutlu pazar günleri :)




Tahinli Kurabiye


Malzemeler:
  • 1 su bardağı tahin (240 ml)
  • 1 su bardağı pudra şekeri (120 gr)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı pekmez
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilin
  • Aldığı kadar un 

Yapılışı:
  1. Tahin ve pudra şekeri iyice karıştırıyoruz.
  2. Ardından pekmez ve sıvı yağ eklenerek yumuşak bir kıvam ediyoruz.
  3. En son olarak kabartma tozu, vanilin ve un karışıma eklenip, hamurumuzu toparlıyoruz.            ( Ben tahta kaşık yardımıyla hamurumu toparladım, arzu ederseniz elinizle yoğurarak da yapabilirsiniz.)
  4. Hamurumuzu streç filmle sarıp yaklaşık 30 dakika buzdolabında bekletiyoruz. (Dolaptan çıkan hamur elinize alınca dağılıyor gibi görünse de şekil verirken toparlanıyor. O dağılma fırından çıktıktan sonra ağızdan dağılan bir kurabiyeye dönüşüyor) 
  5. Buzdolabından çıkan hamurumuzu, şekillendirip önceden ısıttığımız 180 derece fırında üzeri hafif kızarana kadar pişiriyoruz. (özellikle çok çabuk yanıyor aman dikkat!:) 

NOT: Fırından ilk çıktığı anda çok yumuşak kıvamda oluyor, dokunduğunuz anda dağılıyor bu yüzden soğumasını bekleyip, öyle servis ettim. Ben genellikle bu tahinli kurabiyeyi Ankara da çok sevdiğim el yapımı lezzetler sunan bir pastaneden aldığım ve onlar bu şekilde olduğu için, aynı şekilde ben de köfte yapar gibi elimde sıkarak şekillendirmek istedim. Siz isterseniz top şeklinde yuvarlayıp üzerini dövülmüş cevizle süslendirerek de servis edebilirsiniz.

AFİYET OLSUN!:)







3 yorum:

  1. Burçecim tadı harika oldu ama, fırında pişerken dağıldılar :( neden olabilir sence?

    YanıtlaSil
  2. Kurabiyelerde dağılma genelde belirtilen ölçüden fazla miktarda malzeme konulduğu zaman oluyor. Belki unu fazla gelmiş olabilir. Bir de fırın tepsisinin soğuk, fırının sıcak olması gerekiyor. Şuan için aklıma gelenler bunlar :)

    YanıtlaSil
  3. kesinlikle bu tahinin dogasiyla alakalı .bir kaç tahinli kurabiye tarifi denedim hespinde dağıldılar

    YanıtlaSil