9 Ocak 2015 Cuma

RED VELVET WHOOPIE PIE

Çokça zaman önce tabi o zaman anne değilim bekarım benim yerime hayatımı kolaylaştıran annemin evindeyim:) boş vaktim çok sürekli yeni tarifler peşinde koşturuyorum. Günlerden bir gün yine bir tatlı krizi anımda farklı bir lezzet denemek istemişim ve girmişim mutfağa. Hem kurabiye gibi, hem kek gibi olsun içi kadife gibi dışı çıtır olsun, en ufak dilimi bile tatlı krizimi bastırsın diye biraz ağır ama bir o kadar lezzetli de bir kremayla da ikisini birbirine yapıştırayım da şekilli olsun dedim ve ortaya bu görüntü çıktı ve tarif çıktı. Eve gelen herkes önce kokusuyla ardından tadıyla keyfin en lezzetli noktasına ulaştı(ya da ayıp olmasın diye öyle dediler kim bilir:) ve bu tat meşhur oldu. Zaman geçti bir gün yine canım bu tattan çekti ve bir baktım tarifim kayıp, hafızam boş:( Hatta geçen gün anneannem dedi "sen şöyle kırmızı bir şey yapıyordun tadını unutamıyorum yine yapsana" diye orada yine içime bir burukluk çökmüştü tarifi yok ki, hatırlamıyorum ki yapayim. Başka tarifler denedim ama hiç biri yerini tutmadı ve....
Dün bal kocam fotoğraf arşivimi kurcalarken tarifimi buldu, ben de bir sevinç evde şenlik havası derken hemen paylaşmak istedim sizinle de belki siz de bizim kadar seversiniz diye. Biraz zahmetli bir tarif ama denemeye değeceğine inanıyorum. Şimdiden ellerinize sağlık :)

RED VELVET WHOOPIE PIE

Red Velvet Whoopie Pie:


Malzemeler:
  • 115 gr tereyağ (1/2 su bardağı) 
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 yumurta
  • 1/2 su bardağı buttermilk (1/2bardak yoğurt ve 1yemek kasigi suyu karistiriyoruz)
  • 2 su bardağı un
  • 3 tepeleme yemek kaşığı kakao 
  • 2 yemek kaşığı gr kırmızı doğal gıda boyası
  • 2 tatlı kaşığı karbonat 
  • 1 çay kaşığı tuz 
  • 1 paket vanilin (1 çay kaşığı vanilya özü)
Dolgu Kreması için:
  • 50 gr tereyağ
  • 2 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket krema peyniri(trakya çiftliği, yörsan)
  • 1/2 paket vanilin (1 çay kaşığı vanilya özü)
Yapılışı:
  1. Tereyağ ve şeker krema kıvamını alıncaya kadar çırpılır.
  2. 1 yumurta ardından buttermilk eklenip çırpılmaya devam edilir.
  3. Bütün kuru malzemeler karıştırılır ve tereyağlı karışıma yavaş yavaş eklenir.
  4. Biraz cıvık kıvamda olan bu hamur yarım saat buzdolabında bekletilir.
  5. Buzdolabında bekletilmiş hamur, bir kaşık yardımıyla hepsi ortalama aynı boyda olacak şekilde tepsiye dizilir.
    FIRINA GİRMEDEN ÖNCE

  6. Önceden 190 derecede ısıttığımız fırında yaklaşık 12 dakika pişirilir.
    FIRINDAN ÇIKTIKTAN SONRA
  7. Dolgu kreması için; önce tereyağ ve pudra şekeri çırpılır. Ardından krema peyniri ve vanilya özü eklenerek pürüzsüz olana kadar çırpılır. En az yarım saat buzdolabında beklettikten sonra kullanmaya hazır hale gelir.
  8. Fırından çıkıp soğuyan whoopie pie ların arasına hazırlamış olduğumuz kremayı bir sıkma poşeti yardımıyla veya kaşıkla eşit olarak bölüştürülür ve iki adet kurabiye birbirine yapıştırılarak servis edilir.
AFİYET OLSUN!:)


RED VELVET WHOOPIE PIE LARIN İÇİNİN KADİFEMSİ GÖRÜNTÜSÜ







RED VELVET WHOOPIE PIE







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder