6 Ocak 2015 Salı

SICAK ŞARAP



Dışarıda lapa lapa kar yağarken buzz gibi havada bol baharatıyla içimizi ısıtacak sıcacık bir şarap iyi gitmez mi? dedim ve misafirlerime sıcak şarap ikram etmeye karar verdim. İlk defa ölçülü yaptım ve sanırım tutturdum. Sizde kışı sıcak şarapla bağdaştıranlardansanız mutlaka denemenizi tavsiye ederim. Bir de şarabı zencefilli kurabiyesiz bırakmak ayıp olur diye düşündüm ve en sevdiğim yılbaşına kurabiyesi adını verdiğim miss kokulu kurabiyelerden yaptım. Onların tarifi de az sonraa..:)



SICAK ŞARAP

SICAK ŞARAP İÇİN GEREKEN MALZEMELER

Sıcak Şarap

Malzemeler:
  • 1 lt kırmızı şarap
  • 1 bardak vişne suyu
  • 1/2 bardak toz şeker
  • 2 adet portakal
  • 1 adet kırmızı elma
  • 1 adet limon
  • 1 adet mandalina
  • 3 adet tarçın çubuğu
  • 1 vanilya çubuğu (elinizde yoksa benim gibi vanilya esansı da kullanabilirsiniz)
  • 1 tane taze defne yaprağı
  • 1 muskat rendesi
  • 1 çay kaşığı mahlep
  • 1 çay kaşığı zencefil


Yapılışı
  1. 1 portakalın, 1/2 limonun ve 1 mandalinanın suyunu sıkıyoruz. 
  2. Kalan portakalı, limonu ve elmayı halka şeklinde dilimliyoruz.
  3. Vişne suyunu ve şekeri derin bir tencereye alıyoruz içerisine meyve sularını ve dilimlediğimiz meyveleri ve kalan baharatı ekleyip, kısık ateşte kaynatıyoruz.
    ŞARABIN HAZIRLANIŞI

  4. Kaynayan karışıma sıcak şarabı ekleyip kaynama noktasına gelene kadar ısıtıyoruz.(Şarabı kaynatmak hem alkolünün uçmasına hemde içindeki baharatlardan dolayı acımasına neden olur. Bu nedenle şarabı kaynatmıyoruz, ılıtıyoruz. )
  5. Ilınan şarabı 1 saat dinlendirip, süzüyoruz ve servise hazır.
    1 SAAT DİNLENDİRDİĞİMİZ ŞARABIMIZI SÜZÜYORUZ
Not: Şarabın ağzını yaklaşık 1 saat önceden açık havalandırırsak daha lezzetli bir sıcak şarap elde ederiz.

AFİYET OLSUN!:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder